V ZNP ostro obsojamo zlorabo RTVS v politične namene! natisni

V zadnjem času RTV Slovenija na televiziji, radiu in spletni strani MMC RTV SLO daje prostor določenim političnim aktivistom, ki nacionalno medijsko hišo, katero plačujemo vsi slovenski davkoplačevalci, zlorabljajo za obračun z mediji, ki niso pod nadzorom vladajoče elite oz. ki poročajo drugače kot dominantni mediji. Po njihovo podjetja v (delno) državni lasti ne bi smela oglaševati v medijih, ki domnevno širijo sovražni govor. Pri tem samo povsem arbitrarno določajo, kaj sploh je sovražni govor.


V torek, 22. oktobra, so tako na spletni strani MMC RTV SLO objavili obširen članek nacionalkinega novinarja Borisa Vaseva z naslovom  Podjetja, ki z oglasi financirajo medije s sovražno vsebino, v veliki meri državna, s podnaslovom Podjetja vztrajajo, da ne želijo podpirati sovražnih vsebin (glej http://www.rtvslo.si/slovenija/podjetja-ki-z-oglasi-financirajo-medije-s-sovrazno-vsebino-v-veliki-meri-drzavna/469472). V uvodu pa so zapisali, da  »čeprav določeni mediji širijo sovražne vsebine, vključno z rasizmom in homofobijo, v njih oglase zakupujejo številna velika podjetja, ki so v veliki meri v državni lasti, pa tudi javni medijski zavod.« »S tem prihajajo oglaševalci pogosto v nasprotje z lastnimi načeli, kot kaže, pa bo vsaj eno državno podjetje oglaševanje prekinilo.« Izbira sogovornikov v članku je izrazito enostranska. Članek problematizira zgolj domnevno sovražne zapise desničarjev; tiste, ki prihajajo s strani levice, pa ignorira. Še več, v njem so promovirana stališča levičarskega ekstremista Domna Saviča, ki je znan po primitivnem žaljenju drugače mislečih. Slednji s svojim zavodom Državljan D problematizira oglaševanje državnih ali delno državnih podjetij v medijih, ki so kritični do vladajoče elite, kot sta televizija Nova24TV in revija Demokracija, pri čemer na izkrivljen način predstavlja vsebino teh dveh medijev.


Ta članek pomeni 'nadgradnjo' oddaje Vroči mikrofon, ki je bila predvajana 2. 10. 2018 na Radiu Slovenija, ki je prav tako promovirala Savičevo kampanjo. S tem se je nacionalna radiotelevizija pridružila tistim, ki skušajo ekonomsko oslabiti oziroma uničiti do aktualne oblasti kritičnih medije, ki prosto delujejo na slovenskem trgu in so življenjsko odvisni od prodaje lastnih izdelkov na trgu (časopisov, revij, spletnih in televizijskih vsebin) pa tudi od oglasov, ki so na malem slovenskem medijskem trgu v zadnjih letih že tako ali tako močno omejeni. Pri tem gre tudi za grobo kršitev načel konkurence.  RTV Slovenija namreč tudi nastopa na oglaševalskem trgu in je kot takšna neposredni konkurent drugim televizijam in portalom, zato je nedopustno ščuvanje oglaševalcev zoper nekatere njene tekmece.


V Združenju novinarjev in publicistov zato pozivamo vodstvo RTV Slovenija, naj prepreči tovrstne zlorabe nacionalne medijske hiše, zagotovi svetovnonazorsko uravnoteženost mnenj, možnost soočenja različnih stališč in profesionalnost.

Upravni odbor ZNP, 26. 10. 2018