ZNP za premislek premiera Pahorja o razrešitvi direktorja STA Veselinoviča |
Združenje novinarjev in publicistov protestira zoper ravnanje novega direktorja slovenske tiskovne agencije Bojana Veselinoviča, ki ga je po zamenjavi prejšnje direktorice konec marca letos imenovala vlada Boruta Pahorja. Veselinovič je tik pred evropskimi volitvami s podtikanjem lažnih kršitev delovnih obveznosti sprožil postopek, s pomočjo katerega bi lahko odpustil odgovornega urednika Boruta Meška.
Odgovornemu uredniku je direktor najprej predlagal, naj razmisli o svojem odstopu,kasneje pa mu je vročil pisno opozorilo o možnosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi s krivdnim razlogom, in sicer z navedbo, da naj bi odgovorni urednik kršil pogodbene obveznosti v zvezi z organizacijo spremljanja bližnjih evropskih volitev.
Opozarjamo, da sta poslovna funkcija direktorja in odgovornega urednika na STA ločeni in se direktor ne sme vpletati v pristojnosti odgovornega urednika, da sam avtonomno odloča o načinu izvedbe določenih projektov. Vlada Boruta Pahorja je zagotavljala, da bo spoštovala avtonomijo uredništev. Edini medij, ki ga ima neposredno v lasti in kjer lahko pokaže, koliko se lastnih načel drži, je prav tiskovna agencija.
Poslovni razlogi za ukrepanje direktorja proti odgovornemu uredniku pri spremljanju evropskih volitev so nevaren precedens. Poročanja o kampanjah poslovno ni mogoče tržiti drugje kot med političnimi strankami, vsak poseg uprave s tovrstnim razlogi pa bi bil povsem nedopusten in za verodostojno novinarstvo nevaren. Za uredništvo bo imelo slabe posledice, ker direktor namesto, da bi skušal pomagati uredniku pri razreševanju notranjih zagat in konfliktov, skuša zrušiti njegovo moč in avtoriteto in sam določati vsebino in način dela uredništva.
ZNP predsednika vlade Boruta Pahorja poziva, naj v vladi premislijo o razrešitvi direktorja STA Bojana Veselinoviča iz krivdnih razlogov zaradi zlorabe pristojnosti v predvolilnem času, nedopustnih pritiskov na odgovornega urednika STA, s čemer uprava ogroža normalno delo tiskovne agencije.
Upravni svet ZNP
Ljubljana, 26.maja 2009
|
Preberite več ...
|
ZNP ob Dnevu svobode tiska |
Ljubljana, 3. maj 2009
Ob
Dnevu svobode tiska Združenje novinarjev in publicistov (ZNP)
opozarja na naslednja ugotovitve glede stanje medijske svobode v
Sloveniji:
1.
Problemi
lastništva, netransparentnosti in monopolov
Ves
dnevni tisk obvladujeta dve domači družbi, lastniška struktura je
nastala prikrito, deloma so bile koncentracije lastništva izvedene
celo v nasprotju z zakonom, ki pri medijih z monopolnim položajem na
trgu pri lastniških transakcijah zahteva soglasja izvršne oblasti,
tega pa v vseh primerih ni bilo.
Gospodarska
kriza na medije v državi ne bo vplivala le na način, ki je običajen
v razvitih evropskih državah. V težavah so se (ali se bodo) znašli
največji lastniki tiskanih medijev, ki so do premoženja v zadnjem
desetletju prišli s kupovanjem delnic od podjetij v državni lasti,
denar za nakupe pa deloma pridobili tudi s posojili bank v državni
lasti, ki so jih zavarovali z vrednostjo kupljenih delnic. Zaradi
padca vrednosti delnic na borzi in pričakovanja bank, da bodo
posojila vrnjena, lahko pride do velikih pretresov in sprememb v
lastniških strukturah najpomembnejših medijskih podjetij.
Na
področju audiovizualnih medijev, kjer največji del trga obvladujeta
javna televizija v državni lasti in komercialna mreža, ki je v
lasti ameriškega podjetja, lahko zagate povzročijo nameni vlade, ki
je bila sestavljena po lanskih volitvah, ta pa je med svojimi
prioritetnimi cilji določila spremembo zakonodaje, kar je običajno
namenjeno prerazporejanju vpliva na medije. Ena od idej v razpravah
je tudi, da bi parlament javnemu zavodu prepovedal objavljanje
oglasov, s čemer bi se za kakšnih 20 milijonov evrov najverjetneje
povečali prihodki drugih medijev, predvsem komercialne televizije.
ZNP zamisli nasprotuje, saj je oglaševanje na javni televiziji že
zdaj omejeno, popolna prepoved pa bi vzpostavila monopolni položaj
za komercialno televizijo, kar bi bilo nasprotno javnemu interesu.
2.
Statusni
in materialni položaj novinarjev
Že
pred krizo so se vsi večji dnevniki soočali z upadanjem prodanih
naklad in branosti, zaradi krize se bo ta trend najverjetneje še
okrepil. Podatki kažejo, da upadajo tudi oglaševalski prihodki.
Prvi ukrepi, ki so jih sprejela vodstva podjetij, so prizadela
predvsem honorarne in občasne sodelavce v uredništvih in za zdaj le
v manjši meri redno zaposlene. V javnem zavodu RTV so bile po
političnem dogovoru in spremenjeni zakonodaji v drugi polovici
lanskega leta povišane plače vsem zaposlenim za kakšno petino.
Zakon ni določil, od kod bo zavod denar za ta izplačila prejel, vsa
vladna nakazila, ki bi olajšala prehod, pa je nova vlada po volitvah
ocenila kot nezakonita in jih ustavila, hkrati pa z rebalansom
proračuna nedavno za desetino povišala prispevek za RTV, kar je
načrtovala tudi prejšnja vlada in kar bo zmanjšalo finančne
težave javnega zavoda zaradi povišanja plač. Podobnega povišanja
plač ni bilo na Slovenski tiskovni agenciji (STA), ki je v popolni
državni lasti, in kjer so plačila novinarjev bistveno nižja.
3.
Zamenjave
urednikov
Zamenjava
urednika političnega tednika Mag Silvestra Šurla, ki se je zgodila
na prehodu v leto 2008 in popolna sprememba uredniške politike, za
kar so se odločili lastniki, ko so za urednika imenovali Vesa
Stojanova, se je v začetku leta 2009 končala po pričakovanjih:
tedniku je v letu dni tako dramatično upadla kolportažna in
naročniška prodaja, da so ga kot samostojno edicijo morali ukiniti.
Mag sicer še obstaja kot brezplačna priloga dnevnika Delo.
Odstavljeni urednik in večina novinarjev, ki se s popolno spremembo
uredniške politike Maga niso strinjali, je ustanovila nov tednik
Reporter, ki je bralce, ki jih je Mag izgubil, povečini spet
pridobila.
V
zadnjem letu so bili zamenjani odgovorni uredniki vseh treh največjih
dnevnikov v državi. Janeza Markeša, ki je bil razrešen po pol leta
vodenja, je na vrhu Dela nasledil Darjan Košir, Mirana Lesjaka na
vrhu Dnevnika Ali Žerdin, v Večeru pa so lastniki s spremembo
internih aktov za odgovornega urednika določili direktorja Uroša
Skuhalo, s čemer so predčasno razrešili Tomaža Ranca. Po lanskih
volitvah je vlada po odstopu direktorice Alenke Paulin imenovala
novega direktorja Slovenske tiskovne agencije Bojana Veselinoviča.
Združenje
je v zadnjem letu opozorilo na primera dveh urednikov in novinarjev,
ki sta izgubila delo zaradi konfliktov v časopisnih podjetjih.
Urednika zunanje politike in novinarja Dnevnika Igorja Mekino je
časopisna hiša Dnevnik naglo odpustila, ker bi naj zaradi njega
časopis v Srbiji izvedel, kaj namerava objaviti Dnevnik in ker naj
bi v komentarju zavajal javnost. Izvršni urednik Slovenskih novic
Bojan Budja pa je pristal na sporazumno prekinitev delovnega razmerja
po ostrem sporu, ker pred volitvami ni bil pripravljen objaviti
povsem neresnične nepodpisane zgodbe, zaradi česar se je znašel v
disciplinskem postopku. Časopis proti urednikom, ki so lažnivo
zgodbo kasneje vendarle objavili, ni ukrepal in se tudi ni opravičil
bralcem za povsem očitno zavajanje. Takšni spori, ko urednike v
velikih dnevnikih po čarovniških disciplinskih postopkih odpuščajo,
so v Sloveniji novost.
4.
Politične
zlorabe v novinarstvu
Ni
mogoče izključiti možnosti, da je bilo dogajanje v medijski hiši
Delo povezano z dejstvom, da je bilo 2008 volilno leto in so njeni
lastniki s spremembo uredniške politike političnega tednika Mag
pokazali, koga bodo na volitvah podprli, na kar kaže tudi nenavadno
dogajanje v istem podjetju v primeru Bojana Budje, nekdanjega
urednika največjega tabloidnega dnevnika v državi.
Leto
prej je veliko pozornost pritegnila peticija skupine novinarjev o
škodljivem vplivu, ki naj bi ga na tiskane medije imela takratna
desnosredinska vlada. Pri vsebini peticije je šlo za očitno
manipulacijo, saj je bila takratna vlada že v ostrem konfliktu z
lastniki časopisne hiše Delo zaradi načina do tedaj prikrivanega
poteka lastninjenja. Dogajanje v volilnem letu je le še potrdilo
ugotovitev o manipuliranju javnega mnenja, ki ga je usklajevalo
Društvo novinarjev Slovenije, in ni mogoče izključiti, da je
upadanje naklad vseh tiskanih medijev v lanskem letu tudi posledica
izgubljenega zaupanja javnosti zaradi neetičnega ravnanja velikega
števila novinarjev, ki so namesto iskanja resnice pristajali na
zavajanje javnosti.
5.
Novinarji
v civilnih in kazenskih postopkih
Posledica
ostrih konfliktov tik pred volitvami in takoj po njih je vrsta
kazenskih in civilnih postopkov, ki jih je nekdanji premier Janez
Janša sprožil proti avtorju oddaje finske javne televizije »Resnica
o Patriji«, ki ga je tik pred volitvami obtožil, da je
podkupljen, in proti nekaterim posameznikom, ki so v tej oddaji
nastopali in niso novinarji. Nekdanji premier je nazadnje sprožil še
civilno tožbo proti kolumnistu. Za večino sproženih kazenskih
postopkov je tožilstvo ocenilo, da zanje ni razlogov. Odločitve še
ni o postopku proti avtorju oddaje iz Finske, razpleti civilnih tožb,
pri katerih nekdanji premier vztraja, še niso znani.
Zakonodaja
določa kot kaznivo dejanje, če mediji objavijo žalitve, sramotitve
ali podatke, ki so jih državni organi označili za zaupne. Zakon za
novinarje in urednike določa za takšna ravnanja denarno ali zaporno
kazen, ki lahko traja več let. Ureditev - zaradi nesorazmerno
visokih zagroženih kazni - pomeni nerazumno omejitev svobode tiska v
državi. Predlogi skupin novinarjev, da bi zakonodajo popravili,
doslej niso bili uspešni.
Kazenski
zakonik za novinarje, ki bi objavili razžalitve, obrekovanja,
žaljive obdolžitve, opravljali, očitali kaznivo dejanje z namenom
zaničevanja in podobno, določa denarne ali zaporne kazni od treh
mesecev do enega leta. Enaka (tudi zaporna) kazen je predvidena za
sramotitev države, predsednika države, mednarodnih organizacij...
Novost v ureditvi od novembra 2008 je, da kazenske postopke in
zaporne kazni predvideva tudi za odgovorne urednike. Parlament je, ne
da bi za to navedel posebne razloge, razširil privilegij kazenskega
pregona na organe lokalne samouprave, ki lahko predlagajo uvedbo
postopka proti novinarju zaradi suma kaznivega dejanja zoper čast in
dobro ime (pregon po uradni dolžnosti). Konec leta 2008 je proti
novinarki Biserki Karneža Cerjak tak postopek sprožil celjski župan
in tedanji predsednik SLS Bojan Šrot, a se je izkazalo, da je bilo
dejanje, ki ga je novinarki očital, storjeno še pred zadnjo
spremembo Kazenskega zakonika in je državno tožilstvo v Celju, po
posredovanju Vrhovnega državnega tožilstva, ovadbo zoper novinarko
zavrglo.
Kazenski
zakonik kot kaznivo dejanje določa objavo tajnih podatkov.
Novinarju, ki jih objavi, po zakonu preti do tri leta zapora in do
pet let, če je zaupnost objavljena v tujini. Novinarjev, ki bi bili
obsojeni na zaporne kazni zaradi objave podatkov, ki so jih državni
organi označili za zaupne, ni. Je pa bilo v zadnjem desetletju proti
novinarjem in medijskim hišam več preiskav. Konec leta 2007 je
vrhovno sodišče v sporu, ki ga je novinar Tomaž Ranc sprožil
proti državi, sprejelo pomembno presojo, da so bile novinarju v
preiskavi zaradi objave podatkov, ki jih je država označila kot
tajne, kršene pravice. Po presoji sodišča ni bilo nezakonito le
dejstvo, da je kriminalist Drago Kos podatke o novinarjevih
telefonskih klicih najprej pridobil brez sodnega naloga, temveč je
bilo nezakonito tudi kasnejše sodno dovoljenje. Novinar je
preiskoval zlorabe v policiji in na notranjem ministrstvu. A zaradi
leta 2004 spremenjene zakonodaje je praksa nadzora telefonskih
komunikacij novinarjev, če ti pridejo do podatkov, ki so za državne
oprane tajni, spet mogoča. Policija je - kot se je pokazalo v
zadnjem letu - leta 2005 nadzorovala, s kom se je novinar Jože
Možina pogovarjal po mobilnem telefonu. Policijske dokumente o tem
je na svoji spletni strani v lanskem letu objavil ljubljanski
Dnevnik. Policisti so se ob tem celo čudili, zakaj jim sodnik ni
dovolil še pregleda pisarne tedaj novinarja, danes pa direktorja
Televizije Slovenija Jožeta Možine, pri čemer so želeli
ugotoviti, kdo je novinarju posredoval zaupne dokumente o ne posebej
uspešni policijski preiskavi nenavadno visokih plačil, ki so bila
nakazana v tujino za svetovalne usluge v državnih podjetjih.
6.
Šibkost
samoregulacije in skrbi za profesionalno etiko
V
zadnjem letu v Sloveniji ni bilo napredka na poti k učinkovitejšemu
organu, ki bi skrbel za presojo ravnanja novinarjev in katerega
odločitve bi imele neposredne učinke. Združenje novinarjev in
publicistov je predlagalo bodisi nadgradnjo sedanjega častnega
razsodišča, ki zadnje desetletje deluje kot skupen organ društva
novinarjev (DNS) in novinarskega sindikata (SNS), bodisi ustanovitev
tiskovnega sveta. Združenje je predlagalo, da bi popravili tudi
kodeks etike in vanj vključili določbe, ki bi razreševale tudi
pravico do popravka in odgovora in določbe o obveznostih medijev, ko
poročajo o svojih lastnikih ali njihovih interesih.
7.
Izključevanje
dela civilne družbe iz postopka sprememb medijske zakonodaje
Vladna
koalicija, ki je oblast prevzela konec lanskega leta, namerava
spremeniti Zakon o medijih in Zakon o RTV Slovenija. Ministrica za
kulturo Majda Širca je za pripravo sprememb imenovala ekspertno
skupino, v katero je ob uglednih osebnostih vključila več
posameznikov, ki so sicer brez formalne izobrazbe, zastopajo pa
novinarske organizacije in skupine, ki so ji bile pred
parlamentarnimi volitvami javno naklonjene. K sodelovanju ministrica
ni povabila ZNP, je pa, ko je združenje protestiralo, zatrdila, da
je kot predstavnika ZNP imenovala dr. Mateja Makaroviča. Tako
Makarovič kot ZNP sta zanikala, da bi bil v ekspertno skupino
imenovan kot predstavnik združenja. Da ministrica novinarskim
organizacijam po javni polemiki samovoljno določi, kdo jih zastopa
in da tistih, o katerih naj bi v njihovem imenu odločala, o tem
predhodno sploh ne obvesti, nas preseneča in skrbi.
Predsednik
upravnega sveta ZNP
Peter Jančič
|
Je poslanstvo javne RTV res predvsem kultura? |
Ljubljana,
27.04.2009 - Združenje novinarjev in publicistov (ZNP) z
zaskrbljenostjo spremlja poskuse vladajoče koalicije, da bi si
podredila javno RTV Slovenija. Pozivanje ministrice za kulturo Majde
Širca z govornice državnega zbora, namenjenu predsedniku nadzornega
sveta RTV SLO in vodstvu RTV minuli teden, naj premislijo o
odstopih, ker ne ravnajo v skladu ministričino politiko, kaže na zlorabo pristojnosti in moči predstavnice izvršne oblasti.
Združenje
opozarja, da je v začetku 90-tih let ustavno sodišče z razsodbo ob
podobnem ravnanju politikov, ko so odstavili tedanjega direktorja RTV
Slovenija Žarka Petana, presodilo, da načelo svobode tiska velja tudi
za javno RTV, in s tem omejilo pravice politikov do menjavanja ključnih
posameznikov v javnem zavodu pred izteki mandatov zaradi političnih
razlogov in določilo položaj generalnega direktorja kot posebej pomemben za ohranjanje te svobode.
Ustavno sodišče je takrat med drugim zapisalo:
"Ni si mogoče zamisliti svobode tiska in novinarjev v RTV brez relativne samostojnosti in strokovne neodvisnosti direktorja RTV
v razmerju do nosilcev družbene, ekonomske in politične moči ter do
vsakokratne oblasti, ki so zastopani v Svetu kot organu upravljanja.
Zahtevana neodvisnost je seveda legitimno omejena z načinom izvolitve
direktorja RTV
in z njegovo javno odgovornostjo za opravljanje javne funkcije v javnem
interesu. Vendar morata biti njegova avtonomnost in odgovornost
razvidni in predvidljivi. Te zahteve niso izpolnjene, če je direktorjev
položaj odvisen od vsakokratne sestave organa upravljanja, od
vsakokratne razporeditve politične moči pri "ustanovitelju" zavoda ali
od formalnih sprememb, ki jih ta lahko kadarkoli sprejme glede statusa
zavoda."
Standardov ravnanja, ki jih navajamo po razsodbi ustavnega sodišča, vlade v zadnjem desetletju po »primeru Petan« praviloma niso več kršile.
V
ZNP z začudenjem spremljamo poskuse dela poslancev in predstavnikov
izvršne oblasti, da bi vplivali na delovanje javnega zavoda RTV z
ocenami, da tam premalo denarja namenjajo »kulturi«, da je v programu
tudi sicer premalo kulturnih vsebin, in z obtožbami o domnevni
komercializaciji, navedli pa so tudi nekaj naložb in oddaj, ki so zanje
sporne z vidika racionalnosti trošenja denarja.
Za
skupnost je najpomembnejše poslanstvo javnega zavoda informiranje in
ne »objavljanje kulturnih vsebin«. Pritisk politike, da bi morala javna
televizija predvsem skrbeti za »kulturne vsebine«, je poskus nevarne
redifinicije poslanstva najpomembnejšega javnega medija. Določanje
politikov, kakšne vsebine morajo biti objavljene, pomeni, da druge
vsebine ne bodo objavljene, ali da jim bo posvečene manj skrbi.
Tovrstno ravnanje nikakor ne sodi med pristojnosti, ki jih imata po
ustavni ureditvi vlada ali parlament. Obratno - tovrstno poseganje
politike je nespodobno in škodljivo za javni zavod in skupnost. Združenje
opozarja, da se je tako čas za kulturne vsebine kot sredstva zanje v
javnem zavodu v zadnjih letih poviševal in je za večino slovenske
javnosti, ki javni zavod s prispevki plačuje, dilema kvečjemu, ali si
to res želijo in za to namenjajo naročnino. Podatki o gledanosti ne
potrjujejo pravilnosti tovrstne politike in kažejo na slabo
utemeljenost zahtev, ki jih postavlja ministrica za kulturo, ki vidi
predvsem svoje strankarske interese. Javni zavod ima specializirane
programe, med njimi poseben radijski program, ki so povsem
nekomercialni in jih za zelo ozko skupino elitnih poslušalcev plačujejo
vsi državljani. Dilema je lahko celo obratna: ali ni tovrstnih vsebin
preveč in premalo tistih, ki bi bile namenjene najširšemu krogu
državljanov in dobru celotne skupnosti, ki finančno omogoča delovanje
javnega zavoda. Vsaj
enako pozornost kot »kultura« si zaslužijo tudi zdravstvo, šolstvo,
znanost, gospodarstvo... Razprave na otročji ravni, česa si v tem ali
onem ministrstvu zase na javni televiziji želi več, so za resno
oblast nespodobne.
Podobno
neresno je opletanje s terminom komercializacije, če ni natančno
opredeljeno, kaj ta termin pomeni. Prava zagata javnega zavoda je
namreč lahko izgubljanje publike in ta trend se bo nadaljeval, če bo
obveljalo zahteva ministrstva za kulturo in se bo količina »kulturnih
vsebin« še povečevala. Usmeritev v »nekomercialne« vsebine, če to
razumemo kot vsebine namenjene eliti in ne široki publiki, pomeni
prepuščanje vloge, ki bi jo moral opravljati javni zavod, drugim
medijem in je v konkurenčnem spopadu - celo neposredna - pomoč zasebnim medijem, ki jim politiki ne diktirajo, kakšne vsebine morajo objavljati.
V združenju se čudimo, da se nekoč opozicijski politiki, ko so prevzeli
oblast, ohranili opozicijsko retoriko, ko govorijo o finančnem položaju
zavoda. Retorika, da je za finančne težave, v katerih se bo
najverjetneje letos znašel zavod, kriva sprememba zakona izpred štirih
let in posledično nekajletno nepoviševanje prispevka, je za
predstavnike izvršne oblasti nerodna, od oblasti javnost pričakuje, da
bodo predstavljali točne podatke in ne pravljic, ki jih razveljavi že
prvi pogled v bilance in dejstva.
Zadnja
leta zavod ni imel večjih finančnih težav, v njih pa bi se lahko znašel
letos, ker mu je država lani naložila, da mora bistveno povišati plače
vsem zaposlenim, nova vlada pa je odločila, da denarja, ki ga je
prejšnja vlada za to reformo obljubila in začela nakazovati zavodu, ni
zakonito nameniti za ta namen. Deloma bo to lani povzročeno finančno
zagato rešilo desetodstotno povišanje naročnine, ki ga je vlada
napovedala po opozorilih iz zavoda RTV kakšne bodo posledice. To
povišanje je načrtovala tudi prejšnja vlada.
Ravnanje oblasti, ki z lastnimi odločitvami zavod potisne v finančne težave, ministrica
pa to potem uporabi za prikazovanje, kako sporna bi naj bila zakonodaja
iz preteklosti, je neodgovorno in neresno zlorabljanje javnega zavoda
za strankarske igrice.
Združenje
ministrico poziva, da se namesto z ideološkim bojem, ki je morda
razumljiv v predvolilnem času, začne ukvarjati z realnimi ocenami in
problemi, s čemer lahko koristi ministrstvu, zavodu RTV in javnosti.
Upravni svet
Združenje novinarjev in publicistov
Predsednik
Peter Jančič
Objavljamo prepis razprav v parlamentu o "podfinanciranosti" javne RTV
|
Preberite več ...
|
Ali ministrica novinarskim funkcionarjem "plačuje" predvolilne usluge? |
Ljubljana,
6.4. 2009 - Ministrica za kulturo Majda Širca (Zares) je imenovala
»ekspertno skupino« za pripravo predlogov novel zakona o medijih in
zakona o RTVS. Z ministrstva so pojasnili, da so izbiro opravili po
dveh kriterijih: po strokovnosti in relevantnosti institucij. To
razlago je treba razumeti zelo dobesedno. Del članov komisije so
eminentni strokovnjaki, drug del pa nikakor ne, povečini gre za
posameznike, ki niti formalne visokošolske izobrazbe nimajo, katerih
skupni imenovalec pa je, da so zadnja leta, tudi z zlorabo institucij,
ki jih vodijo, javno podpirali opozicijo, ki je na lanskih volitvah
prevzela oblast. Navijaški odnos so pokazali tudi s
pogostim manipuliranjem z javnim mnenjem, denimo z znamenito peticijo,
ki je - kot smo že večkrat opozorili - vsebovala povsem neresnično
oceno o tem, kdo obvladuje medije v državi. Položaj je bil - ko so v
času kampanje za predsedniške volitve predajali peticijo parlamentu -
natančno obraten od tistega, kar so trdili podpisniki peticije. Za
politike, ki jim je to koristilo, je to morda bila »odlična peticija«,
za novinarje akterje in podpisnike, ki po kodeksu ne smejo lagati
ljudem in morajo popravljati napake, če jih storijo, pa nerodna. So
novinarji ali strankarski vojščaki, ki lažejo skupnosti? In če je
zavajal sam vrh društva novinarjev, bodo ljudje novinarjem bolj ali
manj zaupali, bodo časopise bolj ali manj kupovali, bodo plače boljše
ali slabše, bo delovnih mest več ali manj?
Sklicevanje
na relevantnost posameznih institucij ministrstva za kulturo ni razumen
razlog, da v skupino ekspertov vlada vključi posameznike, ki niti
najosnovnejših pogojev za sodelovanje v resni strokovni razpravi ne
izpolnjujejo. Ministrica bi lahko mirno zahtevala, da društvo
novinarjev (ali tednik Mladina, če je bil to kriterij), sindikat
novinarjev ali časopis Dnevnik najdejo koga, ki mu je uspelo končati
vsaj fakulteto. A se za to - kot je razvidno iz spiska - ni odločila.
Ali ministrica "plačuje" predvolilne usluge? Ali ravna po načelu, ni
važno ali ima izobrazbo, važno je, da je naš in da je bil pred
volitvami priden?
V skupini so Sandra
Bašič Hrvatin, Boris Bergant, Irena Brglez, Cene Grčar, Dejan Jelovac,
Iztok Jurančič, Tanja Kerševan Smokvina, Miran Lesjak, Matej Makarovič,
Marko Milosavljević, Brankica Petković, Marko Prpič, Grega Repovž, Mile
Šetinc, Andraž Teršek, Barbara Verdnik, Jože Vogrinc, Emil Zakonjšek,
Suzana Žilič Fišer in Jurij Žurej.
Objavljamo protest upravnega sveta
Strokovnost brez izobrazbe?
odziv ministrstva,:
"Združenje novinarjev in publicistov je protestiralo Zakaj le?"
odgovor dr. Mateja Makaroviča
odziv ZNP:
"Ministrstvo odgovarja - Zakaj le?"
|
Preberite več ...
|
|
|