Združenje novinarjev in publicistov
Primer Kršinar natisni

Pritožba Gregorja Kosa v zvezi s člankom novinarja Igorja Kršinarja


Četrtega junija 2014 se je Gregor Kos, tedanji generalni sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ), pritožil na Novinarsko častno razsodišče Društva novinarjev Slovenije v zvezi s člankom novinarja tednika Reporter Igorja Kršinarja z naslovom »Neverjetno: na šolskem ministrstvu se razgibavajo na stroške davkoplačevalcev«. Članek je bil objavljen na spletni strani tednika Reporter četrtega junija 2014. Z Novinarskega častnega razsodišča (NČR) so o pritožbi obvestili Kršinarja in ga prosili naj se nanjo odzove, toda ker je član Združenja novinarjev in publicistov in ne Društva novinarjev Slovenije, jim je pojasnil te okoliščine in poslal Kosovo pritožbo v obravnavo na Častno razsodišče ZNP.

V članku je novinar Kršinar pisal o tem, da je generalni sekretar MIZŠ Gregor Kos zaposlene na ministrstvu povabil na redno tedensko vadbo joge, ki bo potekala vsako sredo pol ure med delovnim časom, za udeležence bo brezplačna. Novinar je zapisal, da gre za razgibavanje na stroške davkoplačevalcev. Generalni sekretar Kos je novinarju očital kršenje več členov Kodeksa NČR, med drugim je po njegovem novinar zamolčal informacije, ključne za razumevanje obravnavane teme, ni se izognil nekorektnemu, osebno žaljivemu predstavljanju podatkov in dejstev, zmotil ga je naslov, ker naj bi potvarjal vsebino. Po njegovem bi moral novinar bralce opozoriti, da objavlja nepotrjene informacije, govorice ali ugibanja.

V svojem zagovoru je novinar Igor Kršinar pojasnil, da mu je zanesljivi vir poslal dopis, objavljen na MIZŠ, da ministrstvo organizira brezplačno vadbo joge v delovnem času uslužbencev, informacija se je izkazalo za verodostojno, zato je tednik Reporter njegov članek o tem tudi objavil na spletni strani. Hkrati je generalnemu sekretarju Gregorju Kosu poslal vprašanja, na katera je ta odgovoril pomanjkljivo, žaljivo in arogantno, pravi Kršinar. Odgovori niso zanikali osnovne informacije, torej da ministrstvo za svoje uslužbence brezplačno v delovnem času organizira vadbo joge. Odgovor, da vadba ni šla na stroške davkoplačevalcev, ker je trenerka vaje opravljala brezplačno, ne ustreza resnici, saj joga ne sodi v delokrog dela uslužbencev na MIZŠ. Poleg tega mu generalni sekretar ni odgovoril na vsa in tudi ne na nadaljnja vprašanja, ki bi razjasnila, katera oseba izvaja vadbo joge in kako je povezana s posameznimi ljudmi z vrha MIZŠ ter po kakšnem postopku so jo izbrali.

Odgovori na ta vprašanja so bili bistveni za razjasnitev celotne zadeve, je pojasnil novinar, zato so se pri tedniku odločili, da bodo objavili le celovite odgovore, teh pa niso prejeli. Sama objava pristnega dokumenta ne terja pridobitve ti. nasprotnega mnenja, niti se ni izkazalo, da bi bil dokument netočen.

Po mnenju Kosa pa je novinar kršil 10. Člen kodeksa NČR: »Montaža, napovedi, naslovi in podnapisi ne smejo potvarjati vsebine. Primerno mora biti označena tudi simbolna ali arhivska slika.« V okviru Pravil Častnega razsodišča ZNP lahko domnevno kršitev glede naslova obravnavamo z vidika upoštevanja druge točke Pravil in sicer, da morajo biti objave v medijih natančne, poštene in celovite, uporabnikov ne smejo zavajati. Naslov opisanega članka v ničemer ne zavaja in je ustrezal dejanskemu stanju. Poudariti velja, da gre v tej zadevi kvečjemu za kršitev medijske zakonodaje od g. Kosa, saj novinarju na jasno postavljena vprašanja, na primer glede imena »profesionalne inštruktorice joge«, ki je vodila vadbo, ni odgovoril. Prav tako ni odgovoril, ali je bila inštruktorica izbrana na podlagi javnega razpisa in kdo je sprejel odločitev o tečaju joge. Ob tem si je drznil biti Kos pri odgovoru celo žaljiv, s povsem neprimerno oceno, da »navedbe (novinarja op.p.), kot pogosto ne držijo, saj nimajo realnih osnov.« Pojasnil je sicer, da učiteljica joge svoj tečaj ni zaračunala, kar pa ne spremeni dejstva, da so se ga uslužbenci udeleževali na stroške davkoplačevalcev, saj se je izvajal v okviru delovnega časa.

Ne drži niti navedba Kosa, da naj bi Kršinar v članku objavil nepotrjene informacije, govorice ali ugibanja. Članek je bil objavljen na podlagi uradnega dopisa Gregorja Kosa javnim uslužbencem na ministrstvu, v katerem jih je obvestil o tečaju joge, terminu in priporočeni opremi.

Naslov članka ne potvarja vsebine, dejstvo je namreč, da so se javni uslužbenci na MIZŠ sproščali z jogo v delovnem času, torej v tem času niso opravljali nalog, za katere jih davkoplačevalci plačujemo. Posebej je v dopisu, ki ga je nanje naslovil omenjeni javni uslužbenec, poudarjeno, da za udeležbo ni potrebno prijavljati privatnega izhoda v evidenci prisotnosti, kar pomeni, da se je pol ure vadbe joge štelo za delovni čas.

Zaključek: novinar Igor Kršinar s svojim člankom ni kršil Pravil Častnega razsodišča ZNP, pač pa je javni uslužbenec Gregor Kos MIZŠ z zamolčanjem dejstev, po katerih je spraševal novinar, kršil zakon o medijih in postopanje državnih organov v zvezi z dajanjem informacij za medije.

Postopek pred Častnim razsodiščem se lahko obnovi na temelju predloga kateregakoli udeleženca v postopku, ki mora biti podan najpozneje pol leta od dne, ko je izvedel za nova dejstva in dokaze, ki lahko vplivajo na spremembo prvotno izrečene razsodbe ali stališča. O predlogu za obnovo postopka odloča ČR ZNP, ki mora ugotoviti, ali obstajajo utemeljeni razlogi za obnovo postopka.

 
facebook

twitter

Aktualno

Vabilo

Vabljeni k ogledu pogovorov s slovenskimi poslanci v Evropskem parlamentu, ki jih bo v živo prenašal www.euportal.siPogovori bodo potekali v torek, 2. 2., med 15.30 in 17.30, in v sredo, 3. 2.,  med 17.00 in 18.30.

 
Gregor Knafeljc, stara zgodba
Mnogi novinarji glasno protestirajo, ker je novi odgovorni urednik tiskovni predstavnik podjetja brez ene same izkušnje iz novinarstva. Seveda je to sprenevedanje. V slovenskem medijskem prostoru je bilo podobnih nastavitev s strani kapitala (beri: politike) že nič koliko. Tu izkušnja manj ali več ni pomenila praktično nič. Še več, mnogi izkušeni novinarji in uredniki, ki so postali odgovorni uredniki, so bili povsem nesposobni. Da je to res vidimo njihove rezultate - naklade in branosti so zaradi nesposobnega vodenja tako padle, da se nekateri mediji ne bodo nikoli več pobrali. Mnogi zato životarijo in odpuščajo, nekateri pa bodo celo povsem propadli.
Preberite več ...
 
Kazenski pregon zoper novinarja Kršinarja

Vabimo vas k spremljanju kazenskega postopka zoper novinarja Reporterja Igorja Kršinarja in fotografa Primoža Lavreta zaradi domnevne razžalitve nekdanjega načelnika jugoslovanske Udbe Silva Gorenca. Predobravnavni narok v zadevi bo potekal v četrtek, 13. novembra, ob 12.30 uri na okrožnem sodišču v Ljubljani, kar je natanko mesec dni potem, ko sta se morala novinar in fotograf zaradi podobnega postopka zglasiti na sodišču na pobudo zasebnega tožilca, nekdanjega načelnika slovenske Udbe Janeza Zemljariča.

Preberite več ...
 
© 2007 Združenje novinarjev in publicistov.
Izdelava spletne strani: Alteralis, Matej Puntar s.p.
Vaš brskalnik ne podpira CSS-a.